Thursday, August 11, 2011

Duhai Tunangku

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang pertama kali kita bertemu ? Ketika itu kau masih bersama dengan kekasih lamamu. Bermadu asmara di lautan rindu.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang waktu kau bergaduh dengannya ? Tiap malam bertukar lara. Rindu menjadi hiba. Kasih tinggal dusta.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang saat berjumpa denganku ? Air mata kekal melinang di pipimu. Sepatah pun tidak keluar dari bibirmu walaupun ia terus bermadah. Suara tangismu kekal di ingatanku.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang hadirnya dirimu dalam hidupku ? Bagaikan pelangi yang menghiasi langit, kau hiasi hariku.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang detik kau ingin berjumpa denganku ? Di bawah tugu kau janjikan. Dan tiba hujan menghalangiku. Beribu pesanan ku hantar padamu. Tidak satu pun terjawab olehmu. Hujan turut pergi membawa diri. Begitu juga aku yang ingin mengotakan janji. Ke tugu aku tujui. Dan disitu juga kau mengigil seorang diri. Terpaku aku akan kesabaranmu.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang aku perlu ke luar negara ? Meninggalkanmu seorang untuk jangka masa yang lama ? Tidakkah kau akan merana ?

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang hadirnya hari kepulanganku ke tanah air ? Kau berikan ku sebutir senyuman yang menyinar harapan.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang hari itu ? Hari penuhnya rumahmu dengan seisi keluargaku. Rombongan yang meriah bagiku. Tersarungnya cincin di jari manismu. Terukir segaris senyuman dari bibirku.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang janjiku ? Bahawa aku tak akan tinggalkanmu.Tetapi kau tak pernah berjanji denganku. Malangnya,janji kau denganNYA lebih hebat.

Duhai Tunangku,
Aku izinkan kau pergi.





P tunang dengan S : Mak gua pesan, sila menangis waktu baca.

Tuesday, August 9, 2011

6 perkara biasa di bulan Ramadhan yang jarang ada di bulan lain

1. Tiada lagi lalat menghurung meja waktu tengah hari.

Aok kan suka makan dan tak kemas.

2.Pavillion jual kuih

Maka bertambahlah pasangan yang berkongsi kemanisan kuih di hujung lidah mereka.

3.Tren penuh lebih awal dari biasa.

Bermacam jenis kesempatan nafsu gunakan untuk membatalkan puasa

4.Surau lebih penuh ketika isyak berbanding subuh.

Ke mana manusia menghilang selepas sahur ?

5.Facebook lebih popular berbanding blogger

Tak munasabah

6.Puaka juga baca doa sebelum makan.

-

Monday, August 1, 2011

Dia Yang Bernama Qamarina

26 Januari 2011


Twitter dah kena block, Fb coming soon


Macam ni gamaknya


2 Februari 2011


Finally baru ada internet


Mesti tekanan gila waktu tu


Korang janganlah susah hati sangat

Terharu tahu ?

Oh, ko cakap kitorang manja eh?

Manja tak ?

Boleh ke bermanja macam tu kat sini ?
3 Februari 2011


Mungkin hari ini atau esok. Doakan


4 Februari 2011


Kalau tak jadi jugak hari ni, aku nak merusuh jugak

Teruk jugak kalau meletup universiti ni


Happy Birthday






P merusuh S : Maaf sebab 7 bulan pikir macam mana nak buat. -.-" Kredit to HS sebab tolong ajar buat lukisan. Walaupun tak berapa nak jadi.

Saturday, July 9, 2011

Kampung Aman Part 3

Bayu laut membelah pelepah daun kelapa. Murai bertenggek atas pokok mempelam. Menjerit bagai nak pecah kotak suara. Lapar yang tak tertahan barangkali. Mungkin pepatah melayu akan bertambah, "bagai murai yang lapar " .

Zaki sedar dari lamunannya. Entah bila dia baring atas sofa tu. Mungkin Singer telah berjaya menawan minda beliau.

Usai solat Asar, berbekalkan wudhuk di badan, dan doa keluar rumah dilafaz, maka Zaki pun menuju ke warung hujung kampung.

Az menunggu dengan berkebaya. Terserlah keayuan diri dan body. Kelapa yang masak ranum dilitupi kain selendang berwarna warni. Berjalan kedua remaja bagai merpati sejoli.

Berjalan mereka ke tepi pantai. Berkenalanlah dua insan yang baru mengenal erti dunia. Maka meningkat dewasalah mereka bersama.

Sweet tak ?


Pulau Sotong : Berbulan baru nak sambung ni ja penamat boleh buat. Maaf

Saturday, June 11, 2011

Hospital

"Bie, walau apa pun yang jadi, abg syg bie tawu. Walau pape pun yg berlaku, abg tak akan tinggalkan bie."


"Bie pun same syg. Bie syg abg. Tapi kenapa tetibe syg cakap camniew ?"


"Sebenarnya bie, abg sekarang kat wad HDU."


"Huh ! Sebab apew ?"


"Abg disyaki mengidap HIV. Dokter cakap abg ade 24 jam je lagi. "


"Awax, ittew tanak adew hubungan lagi dgn awax. Kite clash oke ! GTH ! "


"Celaka punya **** . Jangan lupa kita pernah check in hotel dulu. "


~~~

Patut tak gua gelak ? Kah Kah. Bercinta bagai nak rak last-last putus juga. Lelaki yang salah atau perempuan yang salah ? Atau kedua-duanya sama bijak ?

Betul bak cakap Mak Jenab Karipap, bercinta membuahkan pengalaman. Sekarang, kedua-duanya berpengalaman goyang-goyang di tepi tangga. Gua benci penipu.

TadaKenaMengena:

Abam baik tau, meh la sayam.


Tuesday, March 15, 2011

His-Story of Al-Baby Cute Parte Trio

Happy Father's DAY!!!

Terima kasih sebab jaga anakmu yang sangat nakal ini. Nasihatmu akan ku cuba turuti.



Tuesday, February 15, 2011

Mycobacterium Tuberculosis

Kredit untuk puan wikipedia dan datuk google

P/S : Hospital kerajaan mengesyaki gua memliki penyakit di atas. Jadi,gua sepatutnya dikuarantin ye dak? Kan bakal-bakal doktor sekalian?

Sunday, February 13, 2011

Kampung Aman Part 2

Lalat berterbangan,anak ayam berkeliaran. Aman. Burung puyuh berlari-lari di daun teratai. Sungguh kasihan,tak pandai terbang burung itu. Aman sekali kehidupan di kampung Aman.

Namun,keamanan kampung telah diganggu oleh laungan suara yang serak. Zaki berlari pantas mendapatkan punca suara itu. Zaki ternampak sepupu beliau, Aina, sedang lemas di dalam parit di sebelah rumah kampung itu. Zaki segera terjun bagi menyelamatkan sepupunya dari lemas.

Bijak,sungguh bijak. Zaki menggunakan jurus menyelam ke dasar tanah untuk mendapatkan sepupunya. Walaupun kedalaman parit itu hanyalah 90cm, ia agak tinggi kalau hendak dibandingkan dengan kanak-kanak berumur 3 tahun.

Aina berjaya dinaikkan. Mak Cik Neha, ibu Aina bergegas datang untuk melihat apa yang berlaku. Syukur juga Zaki pantas. Kalau tidak,mungkin Aina akan lemas. Aina pula meraung akibat kehilangan selipar beliau yang bertatahkan permata palsu. Walaupun palsu,di mata kanak-kanak itu ia adalah harta yang berharga.

Zaki terpaksa kembali menyelam untuk mencari kasut Aina. Air yang keruh tidak membantu sedikit pun penglihatan beliau. Kemudian Zaki terlihat sesuatu yang bersinar lantas mengambilnya sepantas kilat kerana beliau hampir kehilangan udara.

Kasut Aina berada di dalam perangkap ikan atau lebih dikenali sebagai bubu yang diperbuat daripada keluli lembut. Riak muka Aina yang masam tadi kembali jernih. Beliau segera ke bilik mandi sambil bernyanyi-nyanyi keriangan. Mak Cik Neha pula mengucapkan terima kasih kepada Zaki lalu mengambil selipar Aina ke bilik mandi untuk dibasuh.

Zaki keluar dari parit yang tidak dalam itu. Beliau mengambil segala peralatan elektronik yang telah ditinggalkan di atas bonet kereta tokwannya.

"Kah kah,jatuh parit." Suara Zamri kekal dikepala Zaki. Mesti beliau akan dikutuk abangnya jikalau Zamri ternampak Zaki berbasah lencun begini. Zaki segera ke tandas di luar rumah untuk menyalin jersi Harimau Malaya beliau dengan t shirt biasa.

Selesai menyalin pakaian, Zaki berbaring di atas tangga yang lebar dan luas sambil mendengar lagu XPDC. Akhirnya,beliau tertidur. Beliau membuta hanya untuk seketika hinggalah seseorang memanggil,

"Assalamualaikum,tuan haji,oo tuan haji." Laung seorang pemuda bermoto wave berwarna merah bersama kucing kesayangannya.

"Walaikumusalam" Jawab Zaki ringkas.

"Kamu cucu pak haji ye? Ini ada lauk aruh bahagian pak haji. Sampaikan salam saya pada pak haji ye. Assalamualaikum."

"Walaikumusalam. Innalillahwainnahilaihirajiun."

Serangan uppercut yang padu ditujukan kepada Zaki. Namun begitu, Zaki menangkis serangan abangnya dengan ilmu persilatan beliau. Ternyata mereka dua beradik bukanlah insan biasa. Si Abang mempunyai Taekwondo,Si Adik mempunyai Silat.

"HOI,mana ada orang meninggal" Tengking Zamri

"Ish abang ni,yang tadi orang tu cakap ada orang arwah kan?" Jawab Zaki perlahan.

"Hai la Zaki. Orang suruh balik kampung tak nak. Balik setahun sekali waktu raya je. Orang tu cakap hari ini ada orang aruh. Aruh tu maksudnya kenduri. Kau kena faham orang kampung bercakap bahasa tradisional bukan bahasa baku melayu. Kelakar betul adik aku sorang ni."

Tiba-tiba,terdengar bunyi tembakan dari celahan pokok kelapa. Beberapa ekor burung jatuh tersungkur menghadap tanah. Ayah Zaki dan Zamri mengambil burung itu lalu menyembelihnya. Tembakan yang dilepaskan oleh Encik Razman menggunakan senapang patah milik ayahnya sangat jitu. Encik Razman merapatkan ibu jari dan jari telunjuk beliau yang membentuk bulat sebagai isyarat seraya berkata "Lunch ni kita makan burung."

Zaki masuk ke dalam rumah dan dengan segera mengambil tuala untuk mandi. Bau badan beliau yang berpeluh pagi tadi bercampur pula dengan bau air parit adalah sangat tidak disenangi.

Bersambung~

His-Story of Al-Baby Kute Parte Duo

Part 1

Lu percaya tak kalau suatu ketika dulu gua sangat putih? Putih melepak senang cakap. Kalau dibandingkan dengan antara putih salji dan putih bedak,muka gua waktu tu putih gula. Putih manis menawan lemak berkrim.

Tapi sekarang,ramai yang tak puas hati. Tiap kali tengok buku rekod pelajar, ramai yang cakap, 'baby,comel gile adik kau'. Cilakak. Tu gua la. Gua. Kenapa susah nak terima kenyataan yang itu adalah gambar gua sewaktu darjah 1? Mungkin dulu gua putih manis,sekarang coklat manis,tapi gua tetap manis bukan? grr.

Walau seputih mana dan secomel mana pun gua suatu ketika dulu,itu adalah masa silam. Percaya tak, rambut gua dulu panjang sampai ke bahu. Semua yang tengok gua akan tanya, 'Hang ni laki ka pompuan?' Sayew laki lew. Kawan gua pernah tanya bila nak gunting rambut, gua cakap lepas jumpa burung hantu nanti gua potong la rambut. Sekali lagi gua ulang. Burung hantu. Burung apa? Burung hantu. Burung apa? Burung hantu. Bukan burung Hang tu.

Kenapa gua mesti takut gunting rambut? Sebab waktu gua ikut abang gua gunting dulu,gua nampak pisau cukur tukang gunting tu terkena telinga abang gua. Terus fobia hidup. Setiap kali gua sampai tadika, mesti ramai yang mempersoalkan jantina gua.

Tapi ditakdirkan Allah, sebelum graduatenya gua dari alam pertadikaan, gua terjumpa seekor burung hantu sewaktu hendak balik kampung. Keesokan harinya, gua terpaksa gunting rambut dalam keadaan ketakutan.

Allah bersikap Ar-Rahman iaitu Maha Pemurah dan Ar-Rahim iaitu Maha Penyayang. Allah beri gua kesempatan untuk tengok burung hantu di depan mata. Lu pernah tengok? Allah juga suruh gua gunting rambut selepas tengok burung hantu sebab Allah tak nak tengok gua kena marah bila masuk darjah 1 rambut panjang.

Selain dari belajar sejarah, ilmu agama pun ada dalam blog gua. Tih tih tih

P/S : Berilmu jugak blog gua ni.

Saturday, February 12, 2011

Kampung Aman Part 1



Anak kembar kucing bermain sesama sendiri,ikan puyu timbul tenggelam untuk menghirup udara segar. Tenang. Sang Murai meneruskan hobi manakala Sang Raja Udang bertenggek di dahan betik sambil menunggu brekfes. Tenang. Embun membantu pohon fotosintesis untuk terus bekalkan oksigen. Tenang. Ternyata, sememangnya keadaan di kampung serba serbi tenang.

Seruan azan menggegarkan medium-medium di udara yang kekal bergegaran sehingga sampai ke gegendang telinga Zaki. Lantas Zaki bangun walaupun dihasut oleh suara kecil untuk sambung tidur. Zaki menuju ke bilik air dan mandi dengan segera. Tak mahu membazir air katanya dalam hati. Membazir kan amalan syaitan.

Setelah selesai mandi, Zaki mengambil kain pelekat dan dengan pantas solat Subuh. Solat beliau sangat khusyuk kerana semua sepupu-sepupu beliau masih lena dibuai mimpi. Mana taknya, jam masih lagi menunjukkan 6.30. Memang waktu untuk tidur.

Usai solat subuh, Zaki tersenyum sinis melihat gaya tidur sepupunya. Bukan setakat kuak lentang,kuak dada,kuak singa laut mahupun kuak sotong jelas ternyata dalam bentuk tubuh badan mereka. Tiba-tiba, Zaki mendapat idea yang agak terkutuk. Beliau pun pergi ke bahagian kepala sepupu-sepupu beliau lalu menjerit

"Solat Subuh WOI!!!!"

Dengan kelajuan kilat, sebuah penumbuk hinggap di rangka kepala Zaki.

"Setan!!!Kau menjerit pepagi ni jadahnya? GRR"

"Nak kejut abang bangun subuh la. Tengok jam."

Rupanya Zamri,abang Zaki, telah menggunakan ilmu taekwondo beliau dan memukul adik kandungnya. Seperti tidak berhati limpa abang beliau. Lantas Zaki keluar dari rumah. "Gedik" kata Zamri ringkas.

Bunyi enjin EX5 jelas menghiasi kesunyian hening pagi itu. Tokwan Zaki baru pulang dari solat subuh berjemaah di surau. Rutin harian yang baik bagi warga emas yang taf membanting tulang setiap hari di bendang.

Zaki pergi mengambil beg beliau. Keputusan Zaki untuk menghirup udara segar di pagi hari terbatal.Mungkin pada pemikiran Zaki hirup udara segar tidak lengkap tanpa pecah peluh. Zaki memakai baju harimau malaya. Kemas. Beliau segera memakai gel agar rambut terpacak sepanjang aktiviti beliau nanti. Dengan RayBan Aviator baru beliau dan jam Samurai di tangan, Zaki pantas memulakan aktiviti merentas desa Parit Mat Ali.

Tidak lupa juga headphone Sony Ericcson beliau untuk menemani ketika berlari. Sekarang mungkin Zaki berlari solo dan berlari anak, tapi siapa tahu apabila suatu hari nanti tiba jodoh Zaki, dia akan berlari duo dan berlari bapa pula.

Zaki berlari perlahan. Beliau sedang menghayati bait-bait lagu maher zain yang telah menawan hati para gadis. Timbul sejenak persoalan di akal Zaki,mengapa maher zain yang botak itu digilai ramai? Sedangkan dia yang kacak dan mempunyai rambut cacak-cacak ni tak menjadi pujaan pulak. Mungkin beliau harus mengikut jejak langkah maher zain iaitu membotakkan kepalanya.

Jarum panjang terletak di angka 9 manakala jarum pendek di celah-celah angka 6 dan 7. Fajar sidek belum terbit. Begitu juga cik matahari. Anak-anak bintang pun masih samar-samar kelihatan. Sudah 2 kilometer berlalu sejak 10 minit tadi. Rekod yang agak baik untuk slowjog.

Tiba di hujung kampung, ada sesuatu yang menarik perhatian Zaki. Seorang gadis sama umur dengan Zaki berkebaya dan bertudung labuh. Simple dan kekampungan. Tapi sangat anggun dan mempersonakan. Hati Zaki tertarik. Dengan pantas Zaki berlari dengan steady ke arah gadis yang sedang menuntun basikal itu.

"Hai awak" Tegur Zaki

"Eh,awak siapa?" Terpinga-pinga jawapan gadis

"Nama saya Zulkhairy. Panggil Zaki. Nama awak?"

"Nama saya Azzahra. Boleh panggil Az je. Tapi ramai kawan panggil zahra."

Mereka berdua bersembang dengan rancaknya. Semakin bersembang semakin rancak. Kadang-kadang gelak ketawa memenuhi ruang angkasa. Riak muka selalu berubah-ubah bagaikan orang gila. Masing-masing bercerita tentang keluarga dan latar belakang.

Zaki menemani Az sepanjang perjalanan. Mengikut sumber yang dipercayai, Az baru sahaja balik dari pasar membeli ikan. Kebetulan pula terjumpa Zaki di laluan ini.

Setelah agak lama mereka berjalan, Zaki terdengar bunyi.

~Klepush~

Bunyi seperti dari rumah tokwannya. Zaki segera lari untuk mengenal pasti bunyi tersebut. Dari jauh, Zaki menjerit pada Az,

"Petang ni lepas asar jumpa di warung hujung kampung. Ingat,lepas Asar."

Tetiba,ada suara orang meminta tolong.

Bersambung~

Friday, February 11, 2011

Terima Kasih Part 1

No. 13
Jalan Pari
Taman Seri Tenggara
34200,Parit Buntar
Perak
Malaysia

9 Februari 2011

Budak,
Walaikumusalam warahmatullah. Mak cik sihat. Pak cik pun sihat. Kamu sihat?Keluarga kamu semua normal lagi ya? Nak cuba makan pakai straw?

Jangan nak formal-formal sangat buat ayat karangan budak darjah enam. Kejap, kau pakwe anak aku? Mustahil. Mana mungkin anak dara aku yang 'vogue' tu minat kat kau. Kau tahu tak, anak aku punya bibir merah macam delima merekah. Dan seperti yang kau cakap, dada mantap isipadu penuh terisi. Badan lentik dan bergetah. Dari kecik lagi mak cik ajar jangan lupa tutup aurat.

Kau jangan nak mengada panggil aku mak. Kalau SPM 2A2, anak nelayan hujung kampung pun belum tentu nak. Anak aku punya hantaran kurang-kurang 100k tau.

Budak,
Mak cik tak berapa percaya kau dengan anak mak cik berhubungan. Lagi-lagi bila kau cakap sejak dari bangku sekolah. Setahu mak cik, sekolah tu semua pakai kerusi. Mana ada bangku panjang lagi dah. Mak cik selalu terpaksa bawak anak mak cik pergi urut sebab dia selalu sakit dada. Mak cik ingatkan anak mak cik ni ada penyakit tak pun kurang subur, rupanya kerja kau ya puaka. Patut la bila mak cik tanya dia diam.

Kau dan anak aku saling menyintai? Kah kah. Muka kau macam Brad Pitt ke? Fizo Omar? Rosyam Nor? Pernah kau cermin muka kau tu? Dasar budak tak sedar diri.

Kau gila ke hape? Anak aku sekarang dah kerja la. Dah ada PHD dah pun. Sekolah asrama kejadahnya? Kau ni umur berapa tahun hah? Anak aku dah kaya raya. Kat aku pun dia beli Mercedes sebijik wokeyh.

Kalau setakat ada batin kau ingat boleh puaskan semua nafsu anak aku? 8 Nafsu lagi mana nak letak? Makan penampor jugak budak ni.
Mak Mertua kepala hotak kau,

Mak Cik

P/S : Apahal nama kau baby? Mak kau bagi nama elok-elok kau buang mana hah?Grr

Tuesday, February 8, 2011

Review blog sarang platipus

Hehe. nervous sebenarnya nak tulis pasal platipus sekor ni. Pasal dia la platipus pertama yang ada facebook dan blog sendiri. Jadi, jangan nak kutuk dia dalam rangkaian internet. Kalau pakai google chrome takpun firefox boleh la nak kutuk lebih-lebih.


Pernah lu tengok muka sebenar dia? Muka pakwe/makwe dia? Muka S A Y A N G dia? Mesti tak pernah. Tapi ramai yang dah tengok muka sebenar dan video si tips ni. Gua sebagai stalker tahap rendah agak ketinggalan dalam menjumpai muka sebenar dan jantina dia. Kalau ada 10 tahap, gua stalker level 3.

Tapi tiba suatu hari, gua terjumpa dalam blog tia. Dan platipus ni tak tinggi pun orangnya. Keh keh. Sekarang ramai yang dah tengok muka beliau dan video yang dirakam si gadis bunga shara. Mesti malu gila Si Platipus ni. Habis kantoi rahsia yang disimpan bertahun-tahun dari dunia blogging. Oke,gua tipu. Dia baru berblogging lebih kurang 4 bulan. Kira muda lagi la. Bukan remaja tau.

Sekarang gua masih siasat, siapa orang yang dimaksudkan dengan sayang tersebut. Kalau dulu dia ada watak sarang platipus, sekarang dia letak sayang. Adakah sayang itu sekadar watak rekaan atau memang kekasih beliau? Malas gua nak ambik port. Tidur lagi best.

Baby Kute berkuak lentang dulu... lolaa~

P/S: Ni zul yang suruh buat. Gua terpaksa. Grr

Surat untuk Mertua Part 1

Rumah Mak Cik
Alamat Mak Cik
Kampung Mak Cik
Poskod masih belum dikenalpasti
Negeri pun tak pasti
Malaysia

7 FEBRUARI 2011

Mak cik,
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, mak cik. Mak cik dan pak cik sihat? Saya sihat alhamdulillah. Keluarga saya masih boleh makan pakai sudu dan garfu. Setakat ini, tiada sesiapa yang kronik sehingga makan guna tiub.

Tujuan saya menghantar warkah ini adalah untuk memberitahu mak cik bahawa sayalah orang yang anak dara mak cik dada mantap tergila-gilakan tu. Sayalah kekasih hati pengarang jantung buat anak dara mak cik. Mak cik kenal kan anak mak cik? Yang perempuan masih bersekolah tu.

Sebenarnya saya rasa tak selesa nak panggil mak cik. Sebab nanti mak cik akan jadi mak mertua saya juga. Jadi saya ingat nak panggil Mak sajalah. Boleh?

Mak,
Saya dengan anak mak ni dah lama berhubungan. Malah sejak di bangku sekolah lagi. Time kecik-kecik dulu kami selalu main jentik-jentik puting dada. Waktu tu anak mak ya allah perangai macam lelaki. Nasib baik kami belum mumayiz lagi waktu tu. Tapi sejak masuk sekolah menengah, dia dah bertukar menjadi seorang anak dara yang disegani dan diminati. Saya rasa bersyukur sangat sebab dapat berpasangan dengan anak mak. Rasa bagaikan lelaki pertama yang berjaya menikmati malam pertama.

Saya dan anak mak memang saling menyintai. Namun, kami tak pernah lagi buat kerja tak senonoh macam pasangan lain. Kami selalu pegang-pegang tangan sambil berjalan je. 

Saya tengah rindu anak dara mak seorang tu. Almaklumlah, beliau sekolah asrama. Berpendidikan tinggi. Tapi saya percaya cinta jarak jauh. Sebab tu saya ingat kalau anak mak balik saya nak ajak pergi katil terus. Main tindih-tindih pun best jugak kan? Tih tih

Baiklah mak, saya busy sekarang ni. Sampaikan salam kepada ayah dan cakap yang saya mungkin tidak akan dapat memberi kesenangan dengan wang, tapi batin saya kuat.

Menantumu yang dikasihi,

Baby Kute

Sunday, February 6, 2011

SAR

Kak rina sekarang dah pandai kacau pakai mesej. Walaupun tak paham laporan beliau tapi layan jugak. Kahkahkah

Saturday, February 5, 2011

His-Story of Al-Baby Kute Parte One

Mesti lu tak kenal sapa budak kute ni. Meh gua bagi profail sikit. Tinggi gua 90 inci, berat 90kg, hensem 90kali. Pernah menyertai dan menjadi presiden biro kaki ponteng sekolah se-malaysia. Hobi gua adalah pergi ke sekolah pada waktu petang dengan bertujuan selain dari belajar dan kawad kaki.

Sejak dari kecil telah diamalkan peminuman milo dalam botol susu. Berhenti minum botol susu pada umur 7 tahun sebab takut budak-budak lain cakap gua kaki botol. Sewaktu kecil, suka juga makan nestum walaupun sangat membenci oat. Amenda la suruh makan oat bajet nak suruh gua kurus, sedangkan waktu tu gua la paling kecil comel lote. Kurus tu memang first thing first.

Tapi selepas darjah 1, gua mula belajar erti makan melebihi satu pinggan. Atas dasar faktor tersebut, tiap kali gua makan gua akan teringat pesan cikgu tadika, lepas makan basuh pinggan. Eh, bukan tu. Walaupun nasi dah jadi bubur, kamu tetap kena makan. Ya, bubur dan nasi amat berbeza sedara-sedara semua. Gua sangat suka nasi akan tetapi membenci bubur.

Disebabkan kata-kata dari guru tadika gua itu, pernah sekali gua buat rusuhan dengan meletakkan bubur yang tak terusik bawah meja beliau. Kononnya, gua dah habis makan dah terus sambung belajar. (time ni tadika, rusuhan kanak-kanak)

Kalau pergi mana-mana kedai sekalipun, tak kiralah restoran mahupun mamak, tidak akan sesekali gua memasukkan sayur ke dalam mulut. Sangat anti dengan sayur dan buah.

Grr

*Kalau sempat gua tulis dekat tengah ni, maksudnya gua serius.

Juga tidak pernah mengamalkan pemakaian spender dalam kehidupan seharian sehingga hari ini. Mungkin untuk menghidupkan kekuatan batin untuk kebahagiaan isteri kelak. Kehkehkeh. Adik-adik boleh cuba amalkan sekarang,jangan lagi lima hari nak kahwin baru amalkan, tak mujarab.

Sangat suka menipu dalam kehidupan seharian. Kadangkala boleh mengelirukan diri sendiri dengan kebenaran dan penipuan memori. Kira macam kaki lipat jugak la. Tih Tih Tih (gelak baby gigi dua batang)

Sebab Gua Tak Pandai Kapel Sampai Sekarang

Assalamualaikum. Gua hari ni memang pesen takda kerja, ingat nak post something la. Saja menggedik nak speaking. Kehkeh.


Gua sebenarnya nak cakap gua belum pernah kapel dengan manusia yang berjantina perempuan. Sekarang, seorang pun tak mahu kat gua. Gua sebenarnya minat kat seorang perempuan ayu cantik cek mek molek. Tapi gua tak berani dekat dengan dia.

Gua pun sebenarnya nak jugak macam pasangan-pasangan lain yang wujud di muka bumi ni.Jeles gua tengok setat-setat kapel bermesra,sambut valentime, pergi date sana-sini. Pastu gaduh, kutuk-kutuk, maki hamun. Lepas tu break up, bercinta balik, putus lagi, bercinta balik. Last sekali comolot rebut secret recipe tanda kasih sayang yang true. Kehkehkeh.

Gua sebenarnya ada suka seorang perempuan. Tapi sayang seribu kali sayang, seribu kali satu seribu, dia terlalu baik. Gua dengan dia berbeza bagaikan kfc dengan mekdi. Sikap beliau yang cukup inesen telah menambat hati gua. Dengan pakaian yang sentiasa bertudung labuh dan berlengan panjang tutup aurat semua, mesti sejuk perut mak mengandung dia sembilan bulan. Oh ya,dia bakal ustazah.

Kalau nak dibandingkan dengan gua, memang tak boleh banding. Gua dah la luar dalam puaka, belum lagi campur minda yang jahanam. Kalau dia dengan gua kapel, maka rosaklah minda perempuan tersebut. Kahkahkah.

"Awak, saya memang sayang awak. Disebabkan itu awak, saya tak mampu memiliki awak. Kalau kita kapel pun, belum tentu kita boleh kahwin. Boleh jahanam masa depan awak. Jadi,cukuplah sekadar saya menggembirakan awak. Saya tahu ada yang lebih layak untuk awak."

***
Oke,dah habis dah beremosi. Sebenarnya kak rina nak tengok gambar makwe gua. Gua takut-takut gak nak letak almaklumlah kontroversi sekarang ni. Tapi kak rina punya pasal gua letak juga gambar beliau. Boleh la kak rina nak interview dia lepas ni.

Demand dia selalu mahal jadi gua tak mampu teruskan hubungan. Kahkahkah

P/S : Sebenarnya entri ni banyak perkataan sebenarnya.

P/S : Makwe gua pesan jangan letak link facebook beliau. Kahkahkah

Thursday, February 3, 2011

Kejadian di Mesir

Hola-hola semua. Apa khabar? Sihat alhamdulillah. Hari ni nak bercerita sedikit pasal Mesir. Tahu tak kat mana Mesir? Barat dari Malaysia. Selalu time kecik-kecik dulu pak cik kedai kopi pernah berpesan, "Jangan ikut perangai orang-orang barat tu. Semua shilake perangai.".

Sekarang lepas gua dah pandai belajar geografi, gua sedar bumi Anbia berada di sebelah barat. Jadi kenapa pak cik tu halang gua dari ikut perangai orang-orang Islam di negara yang pernah menjadi Empayar Agung Islam suatu ketika dulu?

Pada pendapat gua,pak cik tu makan garam dulu sebelum gua. Mungkin dia nak bagitahu bahawa bukan sahaja Islam di barat,tetapi Yahudi dan Nasrani juga turut berada di bumi Anbiya bekas Empayar Agung Islam tersebut. Mungkin sikap puaka mereka yang pak cik tu cuba halang dari gua belajar.

Sekarang sekali lagi Yahudi laknatullah bernawaitu puaka. Mungkin pada pandangan orang lain yang membuat rusuhan itu adalah kerja orang Islam atas dasar revolusi kerana mereka membenci Mubarak nirrojim tu, tapi waktu Islam sedang berterabur dan bergaduh sesama sendiri la kaum Yahudi membuka langkah. Mereka memecahkan balai polis, penjara, bakar lapangan terbang dan mengancam nyawa orang awam yang sedang bizi berevolusi.

Tapi sia-sia gua cerita pasal perkara di atas kerana tiada kena mengena lansung dengan apa yang gua nak cerita hari ni. Gua nak cerita pasal kakak angkat yang berada di Tanta,Mesir yakni di tengah kawasan rusuhan. Beliau melaporkan bahawa kereta kebal sana sini dan bom meletup bagaikan perkara biasa. Korang kenal tak siapa dia kakak angkat gua ni?

Nama dia Qamarina. Korang kenal tak?

Mesti payah kan hidup dalam ketakutan. Diselubungi tembakan dan bom setiap waktu. Memang sekarang beliau berada dalam keadaan darurat. Mungkin ini cara Allah untuk menguji iman mereka dan tunjukkan kepada mereka perasaan warga Palestin. Kerajaan Malaysia juga bertindak agak lambat dalam hal ini. Tindakan kerajaan ini mungkin menyebabkan trauma selamanya kepada mahasiswa dan mahasiswi yang sedang diselubungi ketakutan. Tapi syukur kerana kerajaan telah menghantar pesawat dan kapal untuk mengambil pelajar Malaysia di Mesir. Mengikut perancangan, pesawat akan ke tempat rusuhan manakala kapal akan ke perairan Jeddah. Semua pelajar Malaysia akan dikumpulkan di Jeddah sebelum dibawa pulang ke Malaysia.

Kepada kak rina, semua rakan blogger doakan semoga akak dan rakan seperjuangan selamat kembali ke Malaysia. Kami semua tahu akak juga takut apabila berada dalam keadaan darurat,jadi pesanan saya kepada akak, be prepare for the worst. Kita tak tahu apa bakal berlaku kepada bantuan kerajaan Malaysia kerana kita hanya merancang. Harap semuanya berjalan dengan lancar dan keadaan menjadi seperti sediakala.

P/S : Nanti bila kak rina dah balik Malaysia, gua akan buat satu blog review special untuk beliau.

Wednesday, February 2, 2011

Sunday, January 30, 2011

Hai

Hai semua. Satu benda je gua nak cakap. Makwe gua call tadi. Oke,nafsu lapar dah membuak. Bai. Kahkahkah

Tuesday, January 18, 2011

Api Cinta - Part 2

"Mira,bangun Mira"


Mira seolah-olah mengenali suara itu. Suara lembut yang mendayu ke telinga sang dara. Terkenang akan nostalgia.

"Mira, kau tak boleh pergi Mira. BANGUN!!!"


"Abang?"


"Aku la Mira. Fiqa ni. Cepat bangun."


"Fiqa, aku dekat mana Fiqa? Apa yang terjadi? Kenapa ramai sangat orang dan bising? Aku nak tidor la demmit"


"Kau boleh tengok sendiri apa yang terjadi. Tidak perlulah aku menambah dukamu itu."


"API!!!??? Apa yang dah terjadi? Sapa yang buat ni semua? Hang tau tak bila ghumah ni terbakaq?


Tiba-tiba Mira berbahasa utara.

"Bukan nak tipu hang Mira, tapi aku pun duk tak tau sapa dia yang gatai tangan duk main ngan api ni. Rasa nak tampaq laju-laju ja. Seolah-olah kejadian 5 tahun lepas berulang."


"5 tahun lepas? Maksud kau bencana yang menyebabkan Malik lumpuh seumur hidup tu?"


"Ya, sewaktu Malik ditimpa tiang berapi sehinggakan badan mengalami bakar tahap ketiga. Kau juga perlu bersabar sebab yang terbakar itu adalah rumah kau, Mira."


"Rumah aku? Biar betul kau? Malik mana sekarang?"


"Malik? Bukan dia kat wad hospital semalam? Belum log out check out discharge lagi kan?"


"FIQAH!!! MALIK ADA DALAM BILIK SEJAK PAGI TADI!!! TAK DA ORANG PERASAN KA?"


"Fiqa, aku kena selamatkan dia. Dia lumpuh Fiqa. Tak mungkin dia boleh keluar sendiri."


"Jangan buat kerja gila Mira. Pintu rumah kau telah terhalang dengan kayu-kayu panas dan api yang marak. Tiada jalan untuk kau masuk dan keluar dalam masa yang singkat ni."


"Kau tahu kan yang Malik selamatkan aku dengan mengorbankan seluruh tubuhnya. Hanya satu pesanan aku pada kau Fiqa, tolong jaga mak dan ayah aku. Sampaikan pada mereka salam terakhir dariku dan minta maaf kepada mereka selaku wakilku."


"Apa kau merepek ni? Jangan harap aku akan lepaskan kau pergi membuang nyawa. Kau sahabat aku dunia akhirat la Mira."


"Kerna kita bersahabatlah aku tinggalkan wasiatku yang terakhir kepada kau Fiqa. Jangan kau lupa sampaikan pesanan aku tadi. Maafkan aku Fiqa, ternyata api cinta aku pada Malik lebih kuat dari segalanya. Selamat tinggal sahabat"


Mira menyentap tangannya untuk melepaskan diri dari genggaman Fiqa. Mira terus melompat masuk ke dalam rumah melalui tingkap.

"MIRRRRRAAAAAAAAA!!!!!

Sunday, January 16, 2011

Api Cinta - Part 1

Dalam keheningan malam yang dingin~

"Lari!Lari! Rumah Pak Abu terbakar! Semua cepat keluar dari rumah!"

"Apa yang jadi Abu? Terjerit-jerit suara orang dari hujung kampung tu.Rumah kamu kawasan situ kan?"

"Entah. Hoi Leman, apa hal kamu berlari ke hulu-hilir bagai orang naik minyak? Apa berlaku di hujung kampung?"

"Pak A-A-A-Bu,R-r-rrrumah Pak Abu t-t-ter-er-"

"Ter ter. Ter apa Leman?"

"TERBAKAR PAK ABU"

*****

"Mira,bangun Mira."

"Siapa awak?"

"Saya Malik. Saya peminat awak la. Hehe"

"Saya kat mane ni? Kenapa panas sangat ni?"

"Kita dalam rumah api awak. Sekeliling awak ialah api yang marak."

"Awak,kenapa awak sanggup masuk ke sini hanya untuk berjumpa saya sedangkan saya tidak pernah kenal awak? Tidakkah awak panas dengan api yang sedang membara ini?"

"Mira,meskipun awak baru mengenali saya, tapi saya sudah cukup lama kenal awak sehingga cinta telah menusuk hati saya. Api dan kepanasan ini tidak akan mampu menghalang saya kerana api cinta saya lebih kuat dari segala-galanya."

Tiba-tiba, tiang rumah yang terbakar terus jatuh menimpa Malik dan Mira.

Bersambung...

Yang ni gua tulis 2 part so esok part last lah. Malas gua nak karang panjang-panjang.

Saturday, January 15, 2011

Islam : Kerana nikmat Allah

Air terjun

Bayi terbuang
Sampah
Bangkai kucing

Err. Macam ada yang tak kena. Ni sebab nikmat Allah ke sebab nikmat manusia? Atau gua salah tajuk?

Friday, January 14, 2011

Islam : Kehebatan Islam

Assalamualaikum

Kehebatan Islam? Berapa ramai yang tahu apa itu Islam?Perlukah gua terangkan Islam?
Gua yakin ramai readers di sini tahu apa itu Islam. Keh,bajet macam gua ada readers je. Ramai kenalan gua yang mengaku Islam, tetapi ISLAMKAH mereka? Setelah berani melanggar perintah Allah tanpa rasa kesal dan resah, berani lu mengaku Islam? 

Oke,abaikan perkara di atas. Gua nak terangkan pasal Islam. Definisi Islam ialah agama yang menyembah Allah sebagai Pencipta langit dan bumi, bulan dan matahari, malam dan pagi, kemarau dan salji, dan segala benda dari sekecil zarah sehingga sebesar matahari lalu mengawal seluruh alam tanpa bantuan makhluk lain dan teknologi.
Islam merupakan agama yang telah dilahirkan setelah Rasul Allah, Muhammad SAW,mendapat wahyu pertama lalu menjadi pesuruh Allah yang menyebarkan agama Islam walau seteruk mana sekalipun baginda di hina dan di cemuh. Baginda sanggup menggadaikan nyawa hanya untuk melindungi kesucian Islam. Oleh kerana Baginda Rasulullah adalah kekasih Allah, maka setiap perbuatan beliau adalah jihad yang membantu menyebarkan ajaran Islam.

Hidup ini ialah satu perjalanan, dan kita akan berhenti seketika di satu padang sebelum menyambung kehidupan abadi di tempat yang bahagia atau derita. Hanya umat Islam sahaja yang mampu meneruskan kebahagiaan hidup. Betapa hebatnya Islam.

'Islam greatness is big,huge,enormous,humongous,gigantic,titanic. undescribable.But not to mention the messenger who spread Islam, a person with great personality that not a person can match. And the book which was crafted flawlessly that will continue to exists until the end of time. The Almighty greatness to Allah who created all this by His power just for the human race to repent themselves.' -petikan dari neuron dalam kepala gua.

Jadi,marilah kita menuju ke kejayaan yang diberi kepada kita. Bukan setiap manusia mempunyai peluang tersebut.

Sunday, January 9, 2011

Hikayat Teorem Pithagoras Chapter 2

'Ye la. I la ni.' Kata Alya sopan. 'Lama betul I tak jumpa U kan Syaz.Rindu rasanya.' Syaz meragui apa yang dipantulkan retinanya. Jelas di hadapan beliau seorang gadis yang cantik mengenali beliau menegur seolah-olah mengenali dirinya untuk jangka masa yang lama.

'Alya?' Tanya Syaz yang masih terkejut.

'Ye la. Apakah kamu akan meragui kebenaran apabila ia datang di hadapan kamu wahai jejaka pujaan malaya Syaz? hikhik.' Ketawa Alya sopan.

'Tapi,bukan kamu study oversea? Bila balik sini?'

'Ya tak jadi la study oversea. Jauh sangat.'

'Oh begitu. Tak apa lah Alya, Syaz ada kelas ni. Pergi dulu ye'

~~~~~

'Brader,gua usha lu tadi sembang ngan awek bukan main lagi pakai bahasa baku. Baru first day takkan lu nak cucuk jarum dah kot? Asal nampak perempuan cun je lu terus sebat ek.'

'Roy,sejak bila lu pandai guna gua lu ni. Selalu jadi budak nerd sekarang tetiba nak jadi ala-ala bapa rock pulak.'

'Dah si Mimi tu minat rock. Gua kena la tukar imej bro. Baru naik market.'

'Malas aku nak layan kerenah kau ni Roy. Setakat kencing dalam semak lu panggil rock? Keh.'

'Syaz,kau ni suka mengungkit la. Tu citer lama bro. Sekarang gua berani la pergi jamban belakang rumah ok kau tu malam-malam. Grr'

'Kahkahkah. Orang lain berani kerana benar. Lu berani pasal kena kutuk. Apa de hal?'

'Kau Syaz memang sengaja nak menganjing ngan aku kan. Argh,pedulikan masa lampau itu,kau usha belum video baru RianaSweetGurlz97 tu?'

'Sapa pulak Riana ni? Jangan la mengarut kat aku hari pertama ni'

~~~~~~

'Auch'

'Kenapa Ari?

'Kaki saya terseliuh la Mimi. Saya rasa ada orang niat tak baik dengan saya ni'

'Kau ni Ari,percaya sangat dengan benda mengarut tu. Dah-dah,meh saya papah awak pergi ke kelas. Kalau lambat masuk kelas nanti kena marah pulak.'

'Baik betul la awak ni Mimi. Sayang awak.'

~~~~~

'Jadi itulah perempuan yang lu cer kat gua ye. Dia tidak tahu peraturan kita di kampus ini ialah tiada seorang pun awek yang tak cun boleh free hair pada hari pertama di kampus. Kita mesti jalankan hukuman.'

'Baik bos'

Bersambung...

Penjual Sayur : Gua plan nak update cerita ni tiap-tiap minggu,tapi pasal ada masalah sedikit chapter 2 ni gua terlambat update. 

Saturday, January 8, 2011

Warung King Episode 3

Facebook


Hiro : Cis,gengstarian akal tunjang makin tak aktif. Kena hasut lebih ramai awek-awek suruh join ni.

Qama : What'cha doin'?

Hiro : Stalking child virgins. Dalam bahasa melayu sekodeng anak dara.

Gua : 10 tambah 12 tolak 1 bahagi 3 tolak 100 tukarkan dalam bentuk pecahan kali 5 sama dengan 0. Patut la cikgu matematik selalu panggil gua genius.

Farah : LAKI!!!Buat apa tu? Dah habis brekpes belum?

Qama : sekodeng child dara la kak farah.

Farah : APA!!!?? LAKI! PERGI MASUK DALAM JAGA ICA. ICA CAKAP DIA NAK BELAJAR BERFACEBOOK TU. GRR.

Hiro : Ye sayang. Ica, mari dekat daddy cepat. Daddy nak ajar belahan ni.

Izyan : Assalamualaikum kak farah, lama betei tak singgah gerai akak ni. Akak sihat?

Farah : Eh,izyan, lama tak nampak kamu. Ke mana kamu menghilang?

Izyan : Study la kak. Tadi pun baru balik berjimba-jimba dengan akim. Janji dalam facebook dulu nak bawa dia pusing-pusing terengganu.

Akim : Dah bawa berjimba bukan nak beli ole-ole ke bagi kat aku. Kalau tak ada duit sangat ikan masin pun jadi la. Ini duit minyak pun aku kena tanggung. dem betei.

Izyan : Kira bagus dah aku bawak kau pergi masjid terapung. Kalau aku tinggal kau sorang-sorang atas highway tu sapa nak jawab? Keh keh keh

Ica : Daddy,pelanggan dekat warung kita makin ramai la. Mami tak buzy ke?

Hiro : Ica sayang, jikalaulah pelanggan warung ini semakin hari semakin ramai, maka bolehlah dedi kumpul duit beli notebook kat ica sebijik. Tak payah ica nak ganggu dedi buat kerja dah.

Gua : Cis,mentang-mentang la gua kerja cuci kasut sebelah warung ni,sorang pun tak tegur gua. Grr.

1st Day At School~

Huargh~
Bangun subuh mandi segala pastu solat then pergi sekolah. Hari first sekolah mesti ramai yang exsaited. Tapi bukan gua la. Gua paling malas pergi sekolah.

Dekat sekolah overall semua oke. Masalah pun belum sempat datang. Cuma gua mempunyai kekurangan daripada orang lain sebab belum beli buku tulis. Jadi gua diberi arahan oleh guru agar terus membeli buku dengan kadar segera sebelum disepak terajang oleh beliau.

Pada hari terbabit juga, gua terkejut melihat seorang rakan sekelas gua memakai vest pengawas pada hari pertama beliau walaupun beliau tidak pernah menjalankan tugas sebelum ini. Gua syak beliau ingin menjadi pengawas yang berkaliber pada tahun ini.

Seperti pada tahun-tahun lain juga, gua dimarah oleh guru walaupun tanpa sebab yang munasabah. Kemudian,lepak-lepak dalam kelas sewaktu cikgu tiada dan turun ke dewan untuk perjumpaan pengawas yang pertama dalam seumur hidup gua di sekolah menengah. Terus gua terbabit dalam arahan-arahan agar dipatuh. Kalau gua jadi pengawas maka tiadalah lagi rekod tak datang sekolah sebulan. Tiadalah lagi rekod kena marah dengan cikgu pasal tak siap kerja sekolah. Tiadalah lagi lambat ke sekolah sebab sakit perut. Dem.

Kemudian loceng balik rumah pun berbunyi. Semua orang berlari kegembiraan balik rumah kecuali gua. Dah la demam, balik rumah pula jalan kaki. Argh. Apasal gua pun gatal jugak nak buat entri pasal hari pertama kat sekolah? Bukan setakat gua, ramai lagi blogger-blogger yang berstatus pelajar membuat entri sedemikian. Malah,yang dah habis belajar pun masih buat entri sedemikian.

Pesanan dari ketua pengawas gua, hendaklah kamu pakai name tag yang keras dan bila dijentik bunyi tek tek. Gua tak paham mengapa bila dijentik ia berbunyi begitu. Adakah kerna faktor ia berada di dada? Hua hua hua.

Selamat Tahun Baru


Pom Pom Pom. Bunyi mercun menghiasi ruang segenap angkasa. Kegelapan malam disinari oleh cahaya berwarna-warni. Keriangan jelas ternyata di wajah kanak-kanak dan semua lapisan masyarakat.

Itulah kesinambungan apabila masuknya tahun baru. Walaupun chelsea ke laut,the gunners seri dengan bandar manchester,walaupun loserpool kekal sebagai loser,walaupun mu tengah bertakhta, ia tidak sama sekali menghalang gua dari mengucapkan selamat tahun baru.

Sudah sinonim pada tahun baru pastilah manusia atau mungkin haiwan bernama azam akan popular. Azam atau dalam erti kata lain impian adalah sesuatu yang sukar dicapai. Jangan ingat lu orang ja ada azam. Malah even mat-mat rempit or mat geli ada azam.

Azam mat rempit : Tahun ni gua nak mati katak depan dataran merdeka time sambut merdeka. Baru nampak macam hero kampung.

Azam mat kereta : Spoiler tahun ni gua nak tukar warna kelabu taik anjing. Baru senang nak menganjing. Keh keh keh.

Azam mat stalker : Gua tahu selain pesbuk,banyak lagi gambar-gambar awek cam whore dalam mespes,tek,dan tuiter.

Azam mat ustaz : Penuhilah tahun ini dengan ucapan-ucapan kesyukuran kepada Allah. Janganlah sia-siakan masa yang tinggal ini.

Erk,sebak jap baca azam mat ustaz.

Jadi,seperti semua mat-mat di sini,gua juga mempunyai azam yang baru. Tetapi azam gua lebih kepada dunia berblogging. Gua ingat nak buat bloglist panjang berjela supaya dapat berkenalan dengan lebih ramai blogger. Berkenalan sesama blogger lebih baik dari ayat I polo u polo me bek. Kalau u tak polo i unpolo. Kejadah apa ayat gini? Dem.

Jadi gua nak ucapkan selamat tahun baru kepada semua rakan yang mengenali, yang tak kenal, bakal-bakal awek dan bini gua, dan bakal bapak dan mak mertua gua dengan harapan agar gua kawin nanti lu sapot ok? Keh keh keh

Saturday, January 1, 2011

Khas kepada Puteri Iqa Izyan

Assalamualaikum
Salam sejahtera
Salam 1 Malaysia


Jadi tujuan gua pada hari yang mulia ini adalah untuk membuat satu entri kepada kakak angkat ku Cik Iqa.Kenal Cik Iqa?Yakni Cik Puteri Iqa Izyan,kenal tak? Kalau tak kenal bagus. Kuikuikui

Meh sini gua cer sikit pasal kak iqa sorang ni. Nama beliau sudah tentu la puteri iqa izyan. Gua syak kak iqa ni asalnya puteri bunian pasal beliau tiada kena mengena dengan raja. Nama sebenar beliau adalah dirahsiakan sebab gua pon tak tahu sebenarnya. Beliau berumur 20 tahun. Tetapi dalam blog beliau tulis berumur 21 tahun. Mungkin beliau sudah sedar beliau tua atau mungkin beliau nak gatai nak kawin cepat. Nak rasa malam pertama agaknya.

Kak iqa asal orang ganu. Jadi memang banyak la aok-aok kat sana sebagai admire kak iqa. Dan sudah tentu tanpa syak wasangka lagi kak iqa suka makang ikang kering. Penyung kering pung diang pernahng makang agaknyang. Kak iqa adalah anak yang ke bongsu dalam keluarganya. Beliau tidak pernah mempunyai adik. Beliau hanyalah mempunyai abang yang selalu membuli. Ok,gua tipu. Kak iqa ada adik. Adik beliau hensem la jugak. 

Ok, kalau gua cer panjang-panjang pun lu tak baca juga. Jadi gua nak bagi no henfon kak iqa. Senang lu nak kontek. Lu ambik henpon, dail sembilan sembilan sembilan. Jangan nerbes, kak iqa belum jawab lagi. Nak bagi kak iqa jawab ada cara-caranya. Meh gua explain :

  1. Lepas dail akan ada seorang wanita yang akan jawab panggilan lu.
  2. Lu mesti berahi berani dan gagah untuk bercakap.
  3. Kemudian, cakap kod rahsia ini,'Roz,I nak U sambungkan henfon I kat Iqa sayang boleh?'
  4. Jikalau wanita itu letak,maka kak iqa pun akan letak. Tetapi jika wanita itu layan lu, layan la balik. keh keh keh.
  5. Dinasihati memakai telefon rumet lu.
Cukup la cerita tentang kakak kakak kakak kakak kakak iqa. Sekarang gita sambung dengan cerita azam. Siapa azam? Pakwe iqa kah? Bola sepak kah? Rojak kah? kah kah kah. Azam ialah satu nama seorang manusia yang hidup di muka bumi ini. Apakah kaitan azam dan iqa?

Call la kak iqa sendiri.


P/S:Kak iqa dah kurus la. :P