Tuesday, February 8, 2011

Surat untuk Mertua Part 1

Rumah Mak Cik
Alamat Mak Cik
Kampung Mak Cik
Poskod masih belum dikenalpasti
Negeri pun tak pasti
Malaysia

7 FEBRUARI 2011

Mak cik,
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, mak cik. Mak cik dan pak cik sihat? Saya sihat alhamdulillah. Keluarga saya masih boleh makan pakai sudu dan garfu. Setakat ini, tiada sesiapa yang kronik sehingga makan guna tiub.

Tujuan saya menghantar warkah ini adalah untuk memberitahu mak cik bahawa sayalah orang yang anak dara mak cik dada mantap tergila-gilakan tu. Sayalah kekasih hati pengarang jantung buat anak dara mak cik. Mak cik kenal kan anak mak cik? Yang perempuan masih bersekolah tu.

Sebenarnya saya rasa tak selesa nak panggil mak cik. Sebab nanti mak cik akan jadi mak mertua saya juga. Jadi saya ingat nak panggil Mak sajalah. Boleh?

Mak,
Saya dengan anak mak ni dah lama berhubungan. Malah sejak di bangku sekolah lagi. Time kecik-kecik dulu kami selalu main jentik-jentik puting dada. Waktu tu anak mak ya allah perangai macam lelaki. Nasib baik kami belum mumayiz lagi waktu tu. Tapi sejak masuk sekolah menengah, dia dah bertukar menjadi seorang anak dara yang disegani dan diminati. Saya rasa bersyukur sangat sebab dapat berpasangan dengan anak mak. Rasa bagaikan lelaki pertama yang berjaya menikmati malam pertama.

Saya dan anak mak memang saling menyintai. Namun, kami tak pernah lagi buat kerja tak senonoh macam pasangan lain. Kami selalu pegang-pegang tangan sambil berjalan je. 

Saya tengah rindu anak dara mak seorang tu. Almaklumlah, beliau sekolah asrama. Berpendidikan tinggi. Tapi saya percaya cinta jarak jauh. Sebab tu saya ingat kalau anak mak balik saya nak ajak pergi katil terus. Main tindih-tindih pun best jugak kan? Tih tih

Baiklah mak, saya busy sekarang ni. Sampaikan salam kepada ayah dan cakap yang saya mungkin tidak akan dapat memberi kesenangan dengan wang, tapi batin saya kuat.

Menantumu yang dikasihi,

Baby Kute

3 comments:

ain fathihah said...

sengal punya bakal menantu. haha

Baby Kute said...

haha. baik hati

secret heart said...

wakakka.....weng betol la....haha