Thursday, August 11, 2011

Duhai Tunangku

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang pertama kali kita bertemu ? Ketika itu kau masih bersama dengan kekasih lamamu. Bermadu asmara di lautan rindu.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang waktu kau bergaduh dengannya ? Tiap malam bertukar lara. Rindu menjadi hiba. Kasih tinggal dusta.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang saat berjumpa denganku ? Air mata kekal melinang di pipimu. Sepatah pun tidak keluar dari bibirmu walaupun ia terus bermadah. Suara tangismu kekal di ingatanku.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang hadirnya dirimu dalam hidupku ? Bagaikan pelangi yang menghiasi langit, kau hiasi hariku.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang detik kau ingin berjumpa denganku ? Di bawah tugu kau janjikan. Dan tiba hujan menghalangiku. Beribu pesanan ku hantar padamu. Tidak satu pun terjawab olehmu. Hujan turut pergi membawa diri. Begitu juga aku yang ingin mengotakan janji. Ke tugu aku tujui. Dan disitu juga kau mengigil seorang diri. Terpaku aku akan kesabaranmu.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang aku perlu ke luar negara ? Meninggalkanmu seorang untuk jangka masa yang lama ? Tidakkah kau akan merana ?

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang hadirnya hari kepulanganku ke tanah air ? Kau berikan ku sebutir senyuman yang menyinar harapan.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang hari itu ? Hari penuhnya rumahmu dengan seisi keluargaku. Rombongan yang meriah bagiku. Tersarungnya cincin di jari manismu. Terukir segaris senyuman dari bibirku.

Duhai Tunangku,
Masihkah kau ingat tentang janjiku ? Bahawa aku tak akan tinggalkanmu.Tetapi kau tak pernah berjanji denganku. Malangnya,janji kau denganNYA lebih hebat.

Duhai Tunangku,
Aku izinkan kau pergi.





P tunang dengan S : Mak gua pesan, sila menangis waktu baca.

3 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

cari tunang baru lah~ =P

Ziro said...

alangkah indahnya hidup kalau semudah itu

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)