Sunday, January 9, 2011

Hikayat Teorem Pithagoras Chapter 2

'Ye la. I la ni.' Kata Alya sopan. 'Lama betul I tak jumpa U kan Syaz.Rindu rasanya.' Syaz meragui apa yang dipantulkan retinanya. Jelas di hadapan beliau seorang gadis yang cantik mengenali beliau menegur seolah-olah mengenali dirinya untuk jangka masa yang lama.

'Alya?' Tanya Syaz yang masih terkejut.

'Ye la. Apakah kamu akan meragui kebenaran apabila ia datang di hadapan kamu wahai jejaka pujaan malaya Syaz? hikhik.' Ketawa Alya sopan.

'Tapi,bukan kamu study oversea? Bila balik sini?'

'Ya tak jadi la study oversea. Jauh sangat.'

'Oh begitu. Tak apa lah Alya, Syaz ada kelas ni. Pergi dulu ye'

~~~~~

'Brader,gua usha lu tadi sembang ngan awek bukan main lagi pakai bahasa baku. Baru first day takkan lu nak cucuk jarum dah kot? Asal nampak perempuan cun je lu terus sebat ek.'

'Roy,sejak bila lu pandai guna gua lu ni. Selalu jadi budak nerd sekarang tetiba nak jadi ala-ala bapa rock pulak.'

'Dah si Mimi tu minat rock. Gua kena la tukar imej bro. Baru naik market.'

'Malas aku nak layan kerenah kau ni Roy. Setakat kencing dalam semak lu panggil rock? Keh.'

'Syaz,kau ni suka mengungkit la. Tu citer lama bro. Sekarang gua berani la pergi jamban belakang rumah ok kau tu malam-malam. Grr'

'Kahkahkah. Orang lain berani kerana benar. Lu berani pasal kena kutuk. Apa de hal?'

'Kau Syaz memang sengaja nak menganjing ngan aku kan. Argh,pedulikan masa lampau itu,kau usha belum video baru RianaSweetGurlz97 tu?'

'Sapa pulak Riana ni? Jangan la mengarut kat aku hari pertama ni'

~~~~~~

'Auch'

'Kenapa Ari?

'Kaki saya terseliuh la Mimi. Saya rasa ada orang niat tak baik dengan saya ni'

'Kau ni Ari,percaya sangat dengan benda mengarut tu. Dah-dah,meh saya papah awak pergi ke kelas. Kalau lambat masuk kelas nanti kena marah pulak.'

'Baik betul la awak ni Mimi. Sayang awak.'

~~~~~

'Jadi itulah perempuan yang lu cer kat gua ye. Dia tidak tahu peraturan kita di kampus ini ialah tiada seorang pun awek yang tak cun boleh free hair pada hari pertama di kampus. Kita mesti jalankan hukuman.'

'Baik bos'

Bersambung...

Penjual Sayur : Gua plan nak update cerita ni tiap-tiap minggu,tapi pasal ada masalah sedikit chapter 2 ni gua terlambat update. 

4 comments:

platipus said...

cess..bersambung pulak!

Ziro said...

tipus,kalau tak bersambung tergantung la cerita ni.

ENCIK TIKUS said...

ahah macambest cepat ahh sambung

Noor Fatin said...

cepat sambung! haha