Wednesday, November 10, 2010

Teori Big Bang

Teori Big Bang??
Pekebendanya tu??
kucing kah??

Meh sini gua nk explain..
Big Bang atau dalam erti kata lain,Besar Bang(baca loghat melayu) adalah teori yang dicipta oleh UnicBoyz seseorang yg xdikenali(gua xminat fakta2 ni) tentang terjadinya alam semesta.



Kononnya,Big Bang berlaku lalu menyebabkan masa bermula.Mengikut Islam,setelah dikaji oleh Syaikh Tantawi Jauhari melalui kitabnya (buku) Al-Jawahir yang ditulis pada tahun 1920-1930 menyebut:

"Apa yang dijelaskan oleh Al-Quran, langit yang banyak dan bumi ini termasuk matahari, bintang-bintang dan segala alam yang ada di dalamnya, semuanya bercantum padu sebelum ini, kemudian Allah swt pisahkan kesemuanya. Ayat ini adalah mukjizat yang membuktikan kebenaran Al-Quran, kerana ilmu berkenaan perkara ini hanya diketahui pada hari ini"


Sejauh mana teori ni betul gua xtahu...gua google jer info2 ni pastu copy paste...saje gua nk tunjuk yg gua ni berilmu...(berdosakah gua riak begini??)

whatever!!!(ada cam gedik ark??demm....)

ada kaki lu jln,ada tgn gua tulis,ada otak??

LU PIKIR LA SENDIRI.....

Peringatan

  • Kalau lu nk tau apa tu teori big bang lu Kelik sini pastu taip teori big bang..
  • Besar ye Bang??(tiada maksud yang tersembunyi)

No comments: