Sunday, November 14, 2010

Cupcake

gua memasak?????memang hancus...

sah hangit dapur......

hari ini siaplah cupcake gua yg sepatutnya siap sewaktu raya aidilfitri yg lalu....
tidak apa,raya puasa xdapat,raya haji kita bedal...

maaf atas ketidaksopanan salah sebuah cupcake yg menayangkan bontotnya bahagian belakangnya(lebih sopan)...sebagai hukuman,cupcake tersebut telah masuk ke dalam mulut gua....
amacam??
cantik x??ada yg nk rasa ke??gua bagi resepi

  • 12 aun tepung gandum
  • 12 aun gula kasar
  • 1 pound mentega aka 16 aun
  • 10 biji kuning telur
  • 8 biji putih telur
  • susu pekat secukup rasa
  • sedikit vanilla esssence dan baking powder
hua3.....
macam chef wan pn ada gua rasa....korang tahu kan prosedur untuk membuatnya??
senang jer...

mula2,mestilah pastikan bahan2 cukup....memang memerlukan masa yg lama.....
korang ayak tepung (betul ker apa gua tulis ni??) untuk memastikan tiada benda lain selain tepung sebelum menimbangnya....then,timbang gula kasar dan mentega pada penimbang aun (ukuran zaman dahulu).Pisahkan kuning telur dan putih telur pada dua mangkuk yg berbeza.sememangnya kerja yg susah.gua selalu cuba untuk tidak memecahkan bentuk kuning telur agar senang untuk dikira.

dah siap semua bahan2,korang masukkan satu persatu ke dalam mixer(mixer ke blender??gua konpius)ya,mencampuradukkan bahan2 adalah sesangat teramat melampaui batas lamanya.kalau berak dua tiga kali pun sempat..dem,kejadahnya masuk topik hal ehwal bilik air ni.Tetapi kepada sesiapa yg xdapat tahan tu,lepas melepas flush la jamban dan basuh sambil cuci tangan anda...(bukan ke korang nak rasa air tangan korang sendiri??)argh...lari tajuk lak...grr...

lepas mixing semua bahan,korang cuma perlu letakkkan(berapa banyak k da)adunan yg tersedia ke dalam cupnya.then bakar

Peringatan
  • kepada sesiapa yg mencuba resipi ini tetapi tidak berjaya jangan salahkan gua...
  • kalau resipi ini tidak menjadi atau tidak sedap korang buat la experiment sendiri untuk upgrade...
  • gua bukan bapok,nyah mahupun lembut.gua cuma menolong emak gua memasak..
  • kepada bro hamzah,lu boleh la makan sambil terbang2...
  • kepada jambz,jangan la mkn benda ni dalam jamban..nanti setan nk jugak...susah nk kenyang..
  • malam ni live everton lawan arsenal(dua2 gua xsokong)
  • esok gua sekolah
  • sah2 gua kena kejar pasal entry gua gatal tangan esok ngan orang yg kenal gua...
  • citer miah oh miah gua xlayan pon pasal sibok duk pikir masa depan..
  • kenapa gua asyik tambah peringatan jer time hujung2??
  • kenapa makin banyak peringatan gua??
  • argh.....demmit...
  • sekian terima kasih....
  • hua3.....

1 comment:

King Of Single said...

hoho...terer seh buat kueh