Wednesday, November 24, 2010

Islam hanya pada nama

wow...tajuk seyes bebenor....tapi ada betulnya gak..islam sekarang ni hanya pada nama sahaja.

"gua hidup sebagai personal doctor ni memang best giler.nasihat mak bapak gua xambil kisah pon.sekarang gua hidup maju jugak dengan kehidupan gua sebagai sampah masyarakat.nanti gua dah nak mampus gua taubat la"

"race malam ni gua punya.setakat lawan rxz catalyzer lu tu,lu boleh makan asap ex5 gua je.gua bet rm5000.ape??ingat islam xboleh betting ker??ke lu takut kalah???"

"tengok awek aku.berpuluh-puluh.semua aku kenal pakai fesbuk,maispes,taggggeedd,twitter,blogger,tumbel.aku letak gambar six pack aku je.pastu aku tinggal no phone aku.bukan berdosa pon mengorat pakai phone."

itulah situasi yang biasa dalam kehidupan sekarang ni.macam gua sendiri,blogging dan fesbruking tiap2 hari.
tapi gua rasa Islam itu mudah,simple,seronok,dan best.

igt agama lain seseronok Islam ker??agama lain mana boleh solat di merata tempat.mesti di tokong,kuil,gereja atau tempat2 beribadat yang lain.kalau Islam hanya perlu berwuduk dan solat menghadap kiblat di tempat yang suci.suci bermaksud bebas dari segala hadas kecil mahupun besar.

maksudnya,korang nak solat di kaki lima pon boleh,tetapi kenalah lapik lantai dengan kain yang bersih.
jangan jadikan surau tiada sebagai alasan.



nasib baik kat ic dia xder Islam...
rawwrr!!

No comments: