Monday, November 22, 2010

Hari Raya Aidiladha

haha...
gua agak terlambat buat entry ni.tapi xper sbb bkn ada org baca dan kisah pn....

hari raya aidiladha aka korban sememangnya seronokkannye.gua sendiri pun seronok sebab sempat dikurniakan nyawa untuk raya kali ni.macam biasa,gua bangun pepagi terus mandi untuk solat hari raya.keadaan kat surau atau masjid memang sesak.bermacam jenis pakaian orang lain pakai gua tengok.

seperti tahun-tahun sebelumnyer,imam akan mengajar cemane korang nk solat sunat hari raya aidiladha ni.then,sumer orang solat berjemaah.gua muka newbie dan nerd lagi macho dan hensem ni terpaksa duduk saf belakang sebab lambat.habis solat,gua tengok semua orang xkeluar lagi.untuk menjaga maruah gua,gua stay jer dalam surau tu dengan kesabaran.

time tu khatib lak bagi tazkirah/ceramah/syarahan/khutbah/ucapan/nasihat kepada semua pendatang2 yang asing mahupun tidak asing.yang gua xtahan tu boleh pulak brader sebelah gua buat port nak sembang sebelah gua.sembang bukan main rancak lagi.mengalahkan khatib berkhutbah.kalau xmau dengar keluar je la.ni sesajer nak menambah dosa bersembang time khutbah.pada pandangan gua,mungkin diorang ingat diorang akan hidup sampai tahun depan dan beraya sekali lagi kot.saje bikin gua panas.grr....

bersyukur la kita dapat beraya tahun ni.bukan semua orang dapat beraya.

2 comments:

jambz- said...

gua baca dan gua kisah.

UnicBoyz said...

lol...
bgus gak lu kisah...